Když jsem pracoval v malé počítačové firmě jako technik, můj šéf pořídil reklamní tašky s potiskem, které rozdával některým zákazníkům, co uskutečnili hodnotnější nákup. Vnímal jsem to jako milou pozornost vůči lidem, kteří do naší prodejny výpočetní techniky zavítali, a zároveň jako dobrý reklamní tah. Tašku lze totiž nosit venku na ulici a potiskem oznamujete kolemjdoucím, odkud vlastně ta taška pochází. Na toto období mé tvůrčí práce vzpomínám s láskou, neboť mě práce velmi bavila a to se také promítlo na jejích výsledcích. Jestliže někdo svou práci pojímá podobně tvořivě a spíše zábavně, může tím k sobě přitáhnout spokojené klienty a začít prosperovat.

Šlo by to třeba i v prodejně obuvi. Na kvalitní obuv jsem vysazený a považuji právě boty za jednu z nejdůležitějších životních priorit, protože zdravá chůze a správné držení těla a také krásná chodidla, co nejsou plochá, jsou jedním ze základních momentů, co přispívají ke zdravému životnímu stylu. Prodej obuvi by mohl být také zaměřený na spokojenost zákazníků právě reklamními dárky. Těch se dnes vyrábí celá řada a rozhodně to nemusí být levné „šmejdy“, co je zahodíte do popelnice. Naopak vám mohou sloužit řadu let a můžete se z jejich přítomnosti těšit vy i vaši blízcí.

Hrnky. Mě osobně fascinuje keramika a porcelán. Pořídil bych třeba keramické barevné hrnky, opatřil je vkusným květinovým potiskem a rozdával je zákazníkům jako bonus k zakoupené obuvi.
Osušky. Rozveselit mysl by mohly i osušky. Jsou praktické v domácnosti nebo na dovolené u moře a jestliže někdo jezdí na vodu, může se osuška hodit i při plavbě po Vltavě. Třeba když se „cvakne“ s lodí na jezu ve Zlaté Koruně.
Nákupní tašky. Nákupní taška může být bavlněná s dlouhými uchy a lidé mohou ocenit to, že ji lze složit do malého čtverečku a mít tašku pro velký nákup zastrčenou v kabelce nebo v batůžku.
Kancelářské potřeby. Co byste řekli takovým pastelkám, propiskám, zápisníkům, brýlím proti modrému světlu či barevným pouzdrům na tužky z recyklované plsti?